קוראים ויוצרים פסח תשע"ח - יצירה בעקבות קריאת ספר
כיתות ב'- ו'
קוראים ויוצרים פסח תשע"ח
בחרו אחת
מהמשימות הבאות:
1. המלצה על ספר - הכינו המלצה על ספר האהוב עליכם במיוחד או על סדרת ספרים אהובה. ההמלצה תכלול:
א. דף עליו תרשמו את שם הספר/סדרת הספרים ; שם הסופר/ת, ושם התלמיד/ה.
ב. דף בו תכתבו על שתיים (או יותר) דמויות בסיפור: שמות הדמויות ותיאור שלהן.
ג. ציור, פיסול או הדבקה של אחת הדמויות בסיפור, או של מקום הקשור לסיפור. צרפו הסבר קצר ליצירה שלכם.
1. המלצה על ספר - הכינו המלצה על ספר האהוב עליכם במיוחד או על סדרת ספרים אהובה. ההמלצה תכלול:
א. דף עליו תרשמו את שם הספר/סדרת הספרים ; שם הסופר/ת, ושם התלמיד/ה.
ב. דף בו תכתבו על שתיים (או יותר) דמויות בסיפור: שמות הדמויות ותיאור שלהן.
ג. ציור, פיסול או הדבקה של אחת הדמויות בסיפור, או של מקום הקשור לסיפור. צרפו הסבר קצר ליצירה שלכם.
*משימה זו ניתן לעשות לבד או בזוגות.
2. קדימון (טריילר) לספר - צלמו סרטון מעורר סקרנות לספר שאהבתם, באחת משתי הדרכים הבאות:
א. המחזה
מצולמת של קטע מהספר (קטע משחק מצולם).
ב. הקראה קולית מצולמת של קטע מעניין מתוך הספר.
ציינו
בכתוביות ו/או בקול את שם הספר, שם הסופר/ת ושמות המשתתפים בצילום ובהפקה.
*משימה זו ניתן לעשות לבד או בקבוצה עם תלמידים
נוספים. ניתן גם להיעזר בבני משפחה.
3. קריאה משפחתית - בחרו בספר שעדיין לא קראתם, וקראו אותו בהמשכים יחד עם בני משפחה בוגרים (הורים, סבים). אפשר לקרוא עם אחד ההורים, או להפוך את הקריאה לחוויה משותפת, למשל - גם עם אחים. מומלץ שלפחות חלק מהספר, אתם תקריאו בקול.
עם סיום
הקריאה, בחרו קופסה, עצבו וקשטו אותה בהתאם לנושא הספר. כתבו עליה את שם הספר ושם
הסופר/ת. הכניסו לקופסה שלשה חפצים הקשורים לסיפור ודף המסביר את בחירת החפצים.
הוסיפו את שם התלמיד ושמות בני המשפחה השותפים לקריאה/האזנה וליצירה. כדאי לבחור
את הספר יחד, כך שיעניין את כל השותפים. ככל שהגיל עולה, ניתן כמובן לבחור ספר
מורכב יותר.
*משימה זו ניתן לעשות עם בן משפחה בוגר אחד או עם
כמה בני משפחה (מומלץ לצרף אחים).
קריאה
מהנה וחג שמח!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה